Контрольні питання 7
1.Дайте визначення терміну вебінар.
Вебінар - це технологія, яка дозволяє в повній мірі відтворити умови колоборативної (спільної) форми організації навчання, а саме семінарського, лабораторного занять, лекцій, використовуючи засоби аудіо- , -відео обміну даними та спільної роботи з різноманітними об‘єктами, незважаючи на те, що його учасники можуть фізично знаходитися в різних місцях. Таким чином створюється віртуальна «аудиторія», що об‘єднує всіх учасників вебінару.
Вебінаром можна вважати віртуальний семінар,
організований за допомогою Інтернет- технологій. Вебінар має головну
ознаку семінару – інтерактивність, яка може бути забезпечена за допомогою
моделі: доповідач – слухачі, які ставлять питання та обговорюють їх,
причому в ролі доповідача може бути як викладач так і студент, залежно від
ролі, яку він має виконувати за сценарієм проведення такого семінару.
2. Назвіть платформи для проведення вебінарів та
опишіть одну з названих платформ.
Можна виділити
наступні платформи для проведення вебінарів: Google Meet, Zoom, Freeconferencecall.com, Mictosoft Teams, Webex, Google Hangouts, Wizix, Clickmeeting.
У Google Meet дуже зручно проводити
захищені відеоконференції.
Приєднуватися до них можна зі спеціального додатка або
актуальної версії
будь-якого веб-переглядача. Google відкриває загальний
доступ до функцій корпоративних відеоконференцій. Тепер усі користувачі
облікових записів Google можуть проводити онлайн-зустрічі
на щонайбільше 100 учасників тривалістю до 60 хвилин кожна.
Компанії, навчальні заклади й інші
організації можуть використовувати розширені функції, зокрема проводити
зустрічі щонайбільше на 250 учасників з установи та з-поза неї, а також вести прямі
трансляції максимум для 100 000 глядачів у домені.
3. Визначіть переваги застосування мережевої
технології вебінар
Вебінар має всі переваги
традиційного семінару, крім можливості особистого спілкування між слухачами, а
також живого спілкування між слухачами та доповідачем. Разом з тим вебінари
мають такі переваги:
- висока доступність для «відвідування» слухачами;
-значна економія часу на організацію;
-зручність для «відвідувачів» - сприйняття відомостей
та знань у звичній
обстановці, без зайвих шумів тощо;
-інтерактивна взаємодія між доповідачем та слухачами,
також слухачами між собою тощо.
Вебінари відносяться до тієї
технології, яка сумісна з багатьма організаційними формами та методами
навчання. Однак учасникам вебінарів потрібен час для розвитку
спеціальних навичок, необхідних для роботи в режимі вебінару.
4. Охарактеризуйте метод проектування вебінарів ADDIE
Модель ADDIE в основному є
загальною, систематичною, покроковою структурою, що використовується
дизайнерами, програмістами та тренерами для забезпечення того, щоб розвиток
курсу та навчання не відбувалися випадково, неструктурованим чином. Він має на
меті забезпечити: досягнення цілей курсу, оцінка потреб студентів, розробку
навчальних матеріалів, оцінка ефективності навчальної програми з використанням
процесів з конкретними, вимірюваними результатами.
5. Схарактеризуйте види вебінарів
1. Промовебінар – це безкоштовний вебінар,
організований з метою обміну досвідом або для вирішення
організаційних питань.
2. Відкритий вебінар – платний захід, із певного
питання, проблеми.
3. Корпоративний вебінар – вебінар, що проводиться з
метою організації співробітників однієї компанії.
4. Іміджевий вебінар – вебінар, що має на меті
рекламу, просування
певного товару чи послуги.
5. Он-лайн курси (клуби) – вебінари, що об’єднують
людей, які працюють над одними питаннями; періодичні, регулярні.
6. Визначіть основні ролі користувачів вебінару
1. Організатор вебінарну (адміністратор, модератор,
технічна підтримка)
2. Викладач (ведучий, лектор)
3. Слухач (студент, учень)
7. Що включає Кейс для демонстрації
В процесі підготовки до
проведення вебінару викладач формує Кейс для демонстрації, який
включає сценарій,
тези, презентація, запитання для проведення опитування.
8. Назвіть вимоги до презентацій для вебінарів
Відбирайте для презентації якісний
матеріал, що відповідає цільової аудиторії і меті проведення вебінару.
Включайте в презентацію питання для
аудиторії кожні 6-10 хвилин. Задавайте прямі питання, що безпосередньо
пов'язані з темою вебінару і на які зможе відповісти будь-який учасник.
Інший легкий спосіб поставити
питання аудиторії – провести опитування (питання можуть припускати, як
відповідь так/ні, так і бути багатоваріантними). Практично кожна платформа
для вебінарів включає інструменти, що дозволяють влаштувати опитування.
Можнавикористовувати його, щоб підвести слухачів до нової теми. Тоді відповіді визначать рівень деталізації на
наступні 10 хвилин презентації. Анімація може стати проблемою для деяких
платформ для вебінарів. Гіперпосилання, які є «активними» в нормальних
умовах, стануть простим текстом після завантаження в програму для
проведення вебінару.
Щоб учасники презентації дійсно мали
можливість перейти за посиланням, ви повинні бути готові розмістити її в
текстове вікно чату (копіювати і вставляти їх із заздалегідь підготовленого
файлу). Для демонстрації зовнішніх сайтів використовуйте
режим перехоплення екрану.
Відеокліпи. Використання відеокліпів
у презентації залежить від каналів Ваших слухачів. Якщо канали слабкі,
перешліть їх учасникам вебінару поштою або розмістіть на сайті для
самостійного завантаження.
9. Назвіть засоби групового навчання, які можуть бути
використані в процесі проведення вебінарів
Виділяють наступні засоби групового
навчання, які можна
використовувати при проведенні вебінарів:
Whiteboard (біла дошка, електронний
аналог шкільної дошки) —
електронна панель, що виконує функції дошки для
спільної роботи.
Breakout rooms (кімнати прориву) — віртуальні
кімнати для роботи з
групами, оснащені засобами для колективної роботи з
текстом, відеоматеріалами та мультимедійними презентаціями.
Колективна робота з додатками – сервіс, за допомогою якого
викладач
або інший учасник віртуального класу з відповідними
правами, демонструє всім іншим учасникам вебінару результати роботи в
середовищі певного програмного продукту на екрані свого комп'ютера.
Інтерактивні опитувальники дозволяють швидко зібрати
думки учасників вебінару з того чи іншого питання.
Веб-тури - спільний веб-серфінг, засіб,
що дозволяє спільно «подорожувати» по веб- сайтам.
Колективна робота з засобом
створення презентацій -
спільна групова робота з мультимедійними презентаціями.
10.З якою метою розроблється сценарій вебінару?
Доцільно прописати з вказуванням
часу такі основні етапи вебінару: повідомлення теми, мети та завдань заняття;
надання слова студентам для повідомлення з питань тематики вебінару, коментар
щодо повідомлення студентів; концентрування уваги студентів на питаннях, які
передбачені планом; постановка запитань у процесі повідомлення, що спонукають
до дискусії, вимагають доказовості, міцності знань, винахідливості, підведення
підсумків заняття, завдання для подальшого самостійного опрацювання матеріалу; оцінювання та
стимулювання до активної участі студентів у вебінарі, оцінювання відповідей та активної участі у роботі
вебінару. Основною метою цього є правильне розподілення часу, а також уникнення
«заминок» та неточностей протягом вебінару.
Немає коментарів:
Дописати коментар