Контрольні питання 5
1. Дайте визначення поняттю «соціальні закладки».
Соціальні
закладки — це централізований онлайн сервіс, що забезпечує користувачам можливість зберігати,
змінювати та ділитися.
Соціальні
закладки — це централізований онлайн сервіс, що забезпечує користувачам можливість зберігати,
змінювати та ділитися закладками вебсторінок.
Але при всій схожості соціальні закладки все ж відрізняються від
звичайних.
2. Назвіть основні переваги сервісів
соціальних закладок.
Основні
переваги сервісів соціальних закладок:
1)По-перше,
користувачі, у яких є корисні та цікаві закладки, можуть поділитися ними з іншими людьми, які мають
такі ж інтереси. Преважна більшість
служб соціальних закладок мають систему оцінювання, тому найбільш популярні (на думку користувачів)
очолюють список результатів пошуку.
2)По-друге,
доступ до закладок можна отримати з будь-якого комп’ютера,
підключеного
до мережі Інтернет.
3)По-третє,
теги дозволяють впорядковувати закладки, додаючи одну або кілька тем, які найбільш точно описують
вміст вебсторінки. Система тегів значно
спрощує пошук та каталогізацію закладок, особливо у великих колекціях.
3. Як можна використовувати теги ?
Кожну
закладку (посилання) необхідно відмітити хоча б одним тегом або міткою-категорією. Теги є основною
системою навігації на сайтах, контент яких
створюється безпосередньо користувачами. Тому для організації на сайті ефективного пошуку дуже важливо надати
закладкам правильні теги (мітки). Тому
підбирайте теги (мітки), що чітко описують тематику сайта, який ви додаєте до закладок. По можливості
підберіть кілька тегів - так вашу закладку буде
простіше знайти людям з різними інтересами. Загальна кількість тегів для однієї закладки не обмежена.
4. Які існують інструменти для
збереження закладок ?
Сервіси
(інструменти) для збереження закладок:
БобрДобр.ру
- російськомовний сервіс, дозволяє зареєструватися,
додавати
нові закладки до власної колекції посилань, шукати закладки з певної теми, створювати групи "друзів",
зробити панель для цього сервісу у браузері.
Делішес
- англомовний сервіс.
Меморі
- російськомовний сервіс
5. Для чого використовується сервіс
БобрДобр.ру ?
БобрДобр
дозволяє:
–
зберігати та систематизувати закладки,
–
ділитися та обмінюватися ними,
–
створювати спільноти за певною тематикою та інтересами,
–
в межах таких спільнот збирати посилання.
6. Яка технологія створення колекції
закладок на БобрДобр.ру ?
Реєстрація
Реєстрація
здійснюється один раз на початку роботи з сервісом. Для реєстрації:
1.
Перейдіть за посиланням Регистрация (знаходиться в центрі
сторінки
або в верхньому правому куті).
2.
У вікні, що відкрилося потрібно ввести:
–
ім'я користувача (логін)
–
пароль
–
адресу електронної пошти
–
цифри.
Встановити
позначку прапорця «я согласен с
условиями пользования
сервиса».
Вибрати
кнопку «Зарегистрироваться».
Всі
поля необхідно заповнити.
На
вказану адресу електронної пошти прийде лист від адміністрації сайта.
У
тілі листа ви знайдете посилання для активізації облікового запису - перейдіть
за цим посиланням.
Для
авторизації поточного сеансу роботи необхідно перейти за посиланням «Войти», заповнити відповідні поля та вибрати кнопку «Войти».
Після
цього в правому лівому куті з'явиться ваше ім'я користувача та посилання Мои закладки.
Для
завершення поточного сеансу роботи необхідно вибрати посилання
Выход.
Створення
колекції закладок
Для
того, щоб додати закладку необхідно:
1.
Активізувати поточний сеанс роботи.
2.
Перейти за посиланням Мои закладки.
3.
У вікні, що відкрилося, перейдіть за посиланням Добавить закладку.
4.
У вікні, що відкрилося,
−
у поле Адрес ввести (вставити з
буферу обміну) URL-адресу ресурсу
−
у поле Имя ввести назву ресурсу
−
у поле Метки ввести (вибрати)
мітки-категорії
−
у поле Описание ввести короткий опис
ресурсу
−
вибрати кнопку Сохранить
Після
того, як закладку додано, ви можете змінити, наприклад, назву чи опис ресурсу. Для цього слід вибрати
посилання у формі олівця, що знаходиться
праворуч від назви сайту. У вікні, що відкрилося, неробхідно внести необхідні правки та вибрати кнопку Сохранить.
7. Як можна здійснити пошук закладок з певної теми ?
Для організації пошуку використовується спеціальна форма.
Щоб
організувати пошук закладок з потрібної теми, необхідно ввести ключове слово у поле спеціальної форми та
вибрати кнопку Найти. Наприклад, для пошуку ресурсів про соціальні сервіси,
необхідно ввести ключове слово web
2.0
Для
пошуку лише у власній колекції необхідно встановити позначку прапорця в этом разделе.
Результати пошуку відображаються у вигляді списку закладок. Кожна закладка списку містить назву ресурсу, автора, мітки (теґи). В правій частині вікна ви можете побачити «хмарку теґів» (найденные метки), список користувачів та груп, які пов’язані з цим словом.
8. Яким чином можна здійснити роботу
у групі, щоб спільно працювати
із закладками ?
БобрДобр
дозволяє як долучитися до роботи вже існуючої групи, так і створити власну
групу.
Для
того, щоб долучитися до вже створеної групи необхідно перш за все переглянути
список існуючих груп з заданої теми.
Для
цього слід спеціальною формою пошуку:
1.
Вибрати посилання Группы
2.
У поле ввести ключове слово, наприклад образование
3.
Встановити позначку прапорця в этом
разделе
4.
Вибрати кнопку Найти
9. Як створюють панель сервісу для зручності роботи із закладками ?
У результаті виконання цих дій, ми отримаємо список всіх груп даного сервісу.
В
лівій частині вікна розміщено список посилань на інформаційні ресурси. Окремий
елемент списку містить назву групи у вигляді посилання, короткий опис,
кількість учасників та кількість ресурсів.
В
правій - посилання, статистична інформація (термін існування групи, кількість
учасників та кількість закладок, хмарина тегів, список учасників.
Для
того, щоб стати учасником обраної групи слід:
1.
Перейти за посиланням даної групи.
2.
У вікні, що відкрилося, вибрати посилання Вступить
в группу.
У
разі успішного виконання цих дій, ви отримаєте повідомлення Вы
вступили в группу.
Для
того, щоб створити власну групу, слід:
1.
Перейти за посиланням Мои закладки.
2.
У вікні, що відкрилося, перейти за посиланням
3.
У вікні, що відкрилося:
–
у поле Имя ввести назву групи
–
у поле Описание ввести кориткий опис
–
у поле Рубрика ввести категорію, до
якої відноситься група вибрати одне із значень перемикача Публичная або Закрытая вибрати
кнопку Создать.
Для
того, щоб додати закладку з власної колекції до закладок групи слід:
1.
Перейти за посиланням Мои закладки.
2.
Вибрати потрібну закладку та посилання у формі олівця.
3.
У вікні, що відкрилося, в полі Группы
відкрити список та вибрати
потрібну
групу.
4.
Вибрати кнопку Сохранить.
10. Що таке хмара слів ?
Хмара слів
– спосіб графічної систематизації будь-яких ключових слів чи тегів на єдиному
зображенні.
Хмара слів
– зображення, на якому показані слова, теги або певні категорії, що
систематизовані за відповідним принципом.
Хмара слів
- це візуальні образи, створені зі слів з різних джерел.
11. Для чого створюють хмари слів ?
Хмаринки можна створювати для:
−
створення реклами прочитаної книги;
−
представлення інформації про себе, або про відому особистість;
−
виділення, акцентування основних моментів подій, відкриттів і т.д.;
−
створення листівки;
−
візуалізації критеріїв оцінювання чогось;
−
оригінального інформування про результати опитування або обговорення;
−
прикрашання дописів у соціальних мережах, на блозі, сайті тощо;
−
організації конкурсних завдань: вгадати по картинці автора і твір;
−
організації конкурсів плакатів з використанням хмари слів тощо.
12. Які існують сервіси для створення
хмари слів ?
Word It Out, Word Art, WordClouds, ANSWERGARDEN.
Після
швидкої реєстрації (можна через соціальну мережу), ви будете знаходитися
всередині сервісу.
Можна
допомогти собі розібратися з мовою інтерфейсу за допомогою перекладача Google.
Натискаємо
вкладку «Створити зараз». Відкривається робоче поле для створення хмаринок.
Далі
потрібно завантажити текст для його подальшої візуалізації:
Можна
вписувати в дану табличку кожне слово окремо, обрати розмір і зробити
візуалізацію.
Чим
більший розмір слова ви оберете, тим більшою буде хмаринка.
Знаходячись
безпосередньо у вкладці «Форми», можна навіть завантажити
й своє власне зображення, натиснувши кнопку «Додати зображення».
Далі
ми можемо обрати шрифт (уважніше, не всі шрифти підтримують кирилицю).
Обираємо
розкладку слів: вертикальну, горизонтальну, під нахилом тощо.
Потім
обираємо вкладку «Стиль» - налаштовуємо колір слів, фон хмаринки, колір зображення на задньому
фоні, колір тексту, який буде виділятися
тощо.
Натискаємо
вкладку «Візуалізація» і дивимося на результати своєї праці.
За бажанням можна змінити налаштування форми, кольору, шрифту, стилю хмаринки. Якщо робота вас задовольняє, зберігаємо її на комп'ютер, або ділимося у соціальних мережах, вставляємо на сайт, блог.
14. Що таке віртуальна інтерактивна
стіна ?
Віртуальна інтерактивна дошка (онлайн-дошка,
електронна дошка, стіна,
whiteboard-проект) — це мережевий соціальний ресурс, призначений для організації спільної роботи зі створення й
редагування зображень і документів, відео
та аудіо в інтерактивному форматі, спілкування в реальному часі.
15. Коли виникла інтерактивна он
лайн-дошка ?
Інтерактивні
онлайн дошки або стіни з’явилися у 2006–2007 рр. і на даний час продовжують набувати
популярності серед педагогів.
Засобом:
−
оцінки психологічного стану на будь-якому етапі уроку (дошка
настроїв);
−
візуалізації інформації;
−
навчання навичкам співпраці ... і не тільки!
За
допомогою цього сервісу можна створити окремий номер шкільної газети, статтю, оголошення, документ для
спільної роботи і т.д. Учні можуть самі:
−
створити кластери або опорні конспекти,
−
представляти користувачеві інформацію в наочному вигляді;
−
компактно описувати закономірності, притаманні початкового набору даних;
−
знижувати розмірність або стискати інформацію;
−
відновлювати прогалини в наборі даних.
17. Для чого слугують віртуальні
інтерактивні дошки ?
Дані вебсервіси надають можливість
візуалізувати навчальний матеріал і репрезентувати
його більш привабливо та зрозуміло, що допоможе вчителю цікаво провести заняття, а учням – краще
засвоїти новий навчальний матеріал, адже
дані інструменти дозволяють об’єднувати текст, зображення, відео та аудіо в інтерактивний формат. Також їх
можна використовувати як інструмент для
організації кооперативної спільної діяльності учнів не тільки на занятті, а і в позанавчальний час.
18. Які сервіси можна використовувати
для створення віртуальної інтерактивної
стіни ?
WikiWall, Pen.io,
RealtimeBoard, Popplet, Tackk, Padlet, Ліно, Flowchart.com, CoSketch, Scrumblr.
19. Опишіть технологію створення
віртуальної інтерактивної дошки у
Padlet.
Для створення віртуальної дошки перш за все потрібно перейти за посиланням www.padlet.com/. Значна частина інтерфейсу Padlet російськомовна, також є можливість обрати будь-яку мову, у тому числі й українську.
Як завжди, сервіс дозволяє увійти всередину через
соціальні мережі Фейсбук та Google+.
Рекомендується створити власний аккаунт, зареєструватись
(або увійти через соціальну мережу) для того, щоб отримати більше можливостей
для повного використання функцій сервісу. Але можна працювати й відразу, без реєстрації.
Відкривається інформаційна панель і пропонується створити
новий Padlet.
Натискаємо опцію «створити новий» і обираємо формат
представлення вашої стіни.
Натискаємо: «Обрати», перед нами відкривається наша
порожня стіна, яку будемо наповнювати різними файлами в різних форматах
(презентації, текстові замітки, відео, фото, посилання на зовнішні ресурси
інтернет тощо).
Далі користуємося правою бічною панеллю і обираємо фон
стіни (шпалери), пишем назву, робимо короткий опис, для чого вона нам потрібна
ця стіна, або дошка.
Основні опції перекладені російською, українською мовою,
але деякі - внизу правої панелі (тегі, співробітництво) - ні.
Але все, що нам потрібно зрозуміло і на інтуїтивному
рівні.
Не забувайте: після того, як ви написали назву і опис,
обрали фон, потрібно зберегти зміни, натиснувши (також на правій бічній панелі)
опцію «Зберегти».
Потім ви можете закрити цю праву панель і почати додавати
файли, текстові замітки на вашу стіну.
Для цього необхідно натиснути іконку + знизу сторінки –
праворуч.
Натиснувши іконку +, ви можете написати замітку, можете
до неї додати файли, посилання тощо.
Файли безкоштовно можна завантажувати не більше 25 МБ (до
250 МБ - функція коштовна), але, якщо ви маєте вже опубліковані в інтернеті
матеріали, то на них можна давати посилання вашим читачам, студентам,
колегам... без обмежень.
Як же зробити так, щоб ваші колеги, користувачі, учні
могли користуватися стіною і прикріпляти свої повідомлення? Дуже просто. Необхідно
надати таким користувачам право доступу до вашої стіни.
Коли ви натиснете «детальніше» (...), відкриється
контекстне меню, за допомогою якого ви можете обирати: ваша стіна буде
приватною, або публічною, або буде захищена паролем...
Ви можете навіть обмежити доступ для редагування, або,
навпаки, розширити функції, скориставшись опціями «Можна прочитати», «Можна писати»,
«Можна бути модератором» тощо.
Не забувайте зберігати ваші зміни.
20. Які можливості використання
інтерактивної дошки в освітньому
процесі?
Можливості використання в освітньому
процесі:
1.
Знайомство на початку року. Ви можете створити дошку, що розповідає про Вас, а також попросити
учнів скласти власні дошки, на які вони можуть
додати будь-яку інформацію про себе. В кінці року можна виконати інше завдання: подивитися, що змінилося за
минулий рік, і розповісти про зміни.
2.
Для проведення опитування після вивчення тієї чи іншої теми. Ви можете не тільки побачити відповіді учнів
в Padlet, але і прокоментувати їх, додавши
текст, посилання або мультимедійний файл. Таку дошку зручно використовувати в подальшому для
повторення матеріалу.
3.
Повторення вивченого на попередньому уроці. Для цього потрібно помістити всі необхідні матеріали на дошку
і попросити учнів швидко переглянути
їх і задавати питання з даної теми, на випадок, якщо у них виникне необхідність щось уточнити.
4.
Конспектування. Коли учні слухають лекцію або доповідь, попросіть їх спільно додавати на дошку основні ідеї або
питання, що виникли в ході уроку.
5.
Padlet можна використовувати як список додаткових матеріалів по тій чи іншій темі. Створіть дошку з
посиланнями на статті, фотографії та навчальні відео,
і поділіться посиланням. Така дошка буде цікава і тим, хто хоче глибше вивчити тему, і тим, хто пропустив
заняття.
6.
При розповіді певної розповіді, інформації тощо. Для цього можна попросити учнів передбачити, що трапиться
далі, або висловити свої здогадки з приводу
певного питання. Вони можуть помістити всі свої ідеї на дошку.
7.
Проведення зборів з учнями або викладачами. Попросіть їх додавати на одну дошку все ідеї і питання, обговоріть
їх в кінці зустрічі.
8.
Планування заходів. Наприклад, якщо Ви плануєте екскурсію, то можете помістити на дошку всю необхідну
інформацію: місце, маршрут, час виїзду,
вартість, список необхідних з собою речей, і так далі.
9.
Padlet зручно використовувати як систему зберігання документів, завантаживши на дошку матеріали, які
будуть доступні для скачування в будь-
який
час.
10.
Можна використовувати дошку для спільного збору матеріалів по тій чи іншій темі. Учні при цьому можуть
працювати як усім класом, так і в групах. Всі
ресурси будуть зібрані в одному місці, і ніколи не загубляться.
11.
Віртуальна дошка також може використовуватись як дошка повідомлень для класу або групи, де Ви
можете розміщувати оголошення та важливу
інформацію.
21. Назвіть переваги та недоліки
веб-сервісу Padlet.
Переваги веб-сервісу
Padlet:
–
простий і інтуїтивно зрозумілий;
–
гнучкий – можна додати будь-який тип файлу, організувати все так, як
Ви
хочете і зробити віртуальну дошку як загальною так і приватною;
–
портативний – доступні IOS, Android і Kindle додатки;
–
приватний і безпечний – можна зробити Padlet видимим тільки для
обраної
групи людей.
Недоліки Padlet:
–
якщо Ви створюєте дошку без реєстрації, то її редагування можливе
лише
протягом 24 годин;
–
бізнес-версія платна;
–
відсутня робота з електронною поштою.
22. Для чого можна використовувати
Padlet та які її властивості ?
Padlet
– це зручний та простий у використанні веб-сервіс для зберігання, організації та спільної роботи з різним
контентом (документи, матеріали). Дана віртуальна дошка безмежна
у кількості створюваних сторінок, а також підтримує
кирилицю. У навчальних закладах даний вебсервіс буде зручним інструментом при організації колективної
діяльності.
Так
як Padlet – безкоштовний сервіс, користуватися ним може будь-хто бажаючий.
До того ж, існують певні преміум плани для шкіл, індивідуальні та для бізнесу. Користуватись даним сервісом
легко, а його можливостей для застосування
в навчанні більш ніж достатньо.
Можна використовувати
для:
−
створення спільних зі студентами, викладачами навчальних проектів;
−
створення реклами заходів бібліотеки;
−
як віджет, рекламний банер досягнень у роботі бібліотеки,
бібліотекаря,
викладача;
−
розвинення творчих здібностей, урізноманітнення форматів представлення інформації і внаслідок чого
зацікавити, спонукати користувачів до
співпраці;
−
розвинення критичного мислення студентів, учнів;
−
дистанційне навчання та «перевернуте» навчання;
−
візуалізація матеріалу;
−
створення інтернет-газети;
Властивості:
−
легкість в опануванні;
−
доступність (можна працювати без реєстрації);
−
мультимедійність (додавати фото, відео, презентації тощо);
−
мобільність (можна завантажувати мобільну версію):
−
привабливість - яскравий інтерфейс;
Після
реєстрації, ви можете редагувати свої стіни безліч разів, навіть допускається надавати свої (унікальні) URL
сторінок (стін), ділитися ними у соціальних
мережах, вбудовувати (за допомогою HTML-коду) до своїх блогів і сайтів тощо.
Акцент!
Якщо ви незареєстрований користувач – ви можете редагувати стіну тільки протягом 24 годин, потім вона
«заморожується»!
Можна
запрошувати для спільної роботи не тільки користувачів Padlet, але і будь-яких своїх друзів, аби у них
було посилання.
Власник
стіни (сторінки) залишає за собою право затверджувати плитки інших
учасників перед їхньою публікацією, або навпаки закрити доступ паролем до стіни.
Немає коментарів:
Дописати коментар